• Voorstelling

  • Jezelf herkennen in de ander.

Speel data

Locatie

Aanvang

uur
Duur

60

min.
Ticket Kosten

Thema's

Corona

BLM

klimaatangst

Lockdown

Besmet

Besmettingsgevaar gaat over identiteit vanuit de vraag: mag en kan ik mezelf wel zijn? Laat ik mij bepalen door groepsdruk of door vooroordelen? En is er nog wel een perspectief in deze wereld voor mij? Maar er is ook hoop want tussen het verbale geweld en de vooroordelen ontluikt toch toenadering en liefde…En wat is nu het meest besmettelijk waar je als jongere aan bloot wordt gesteld. Groepsdruk? Corona? Soa? Vooroordelen? Pesten? Sexting?

Zes jongeren ontmoeten elkaar in een club na een oproep op social media. In eerste instantie houden zij zich allemaal aan de 1,5 meter afstand, maar al gauw nemen een aantal van hen het daar niet zo nauw meer mee. Lockdown? Het is tijd voor YOLO!, want wie weet wat morgen brengt dus geniet van wat er nu is! Maar naarmate de avond verstrijkt komen toch de ontboezemingen van angst en onzekerheid over de toekomst. De eenzaamheid die je soms tot wanhoop kan brengen en het verlangen naar liefde en nabijheid. Zal hun zorgeloze leven ooit nog terugkeren?

Inschrijven voor

Besmet

Wil je als docent, school of organisatie deze voorstelling boeken of meer weten? Schrijf je dan nu in en ontvang meer informatie.

Speel periode

Locatie

Duur:

60

min.
Geschikt voor:

VMBO

Capaciteit vanaf:

30

personen
Educatief packet:

Voorstelling
Lesbrief
‍Workshop

Uw gegevens:

Besmet
Besmet
Dank voor je inschrijving! We hebben je gegevens ontvangen.
Oeps! Er ging iets mis probeer controleer je gegevens en probeer opnieuw.

Lesbrief

educatief traject

Direct na de voorstelling wordt door de acteurs klassikaal de voorstelling nabesproken.
Wat herkennen de leerlingen? Met wie of wat voelen ze zich het meest verbonden? Met welk thema? Hoe ervaren zij de Lockdown?

De onzekere tijd waarin jongeren nu leven verdient een uitlaatklep om te kunnen verwerken wat ze ervaren en voelen. Drang zal de leerlingen uitnodigen om naar aanleiding van de voorstelling hun eigen gedachten op papier, in muziek, in een beeldend materiaal te verwoorden.

Via de lesbrief kan er in de klas dieper op de thematiek en dilemma’s uit de voorstelling worden ingegaan. Welke opvattingen en kwetsbaarheden spelen er in de groep? Hoe kan je omgaan met uit elkaar liggende meningen? Wéét je waar je terecht kan als je kampt met problemen die je herkent uit de voorstelling?

Deze lesbrief met interactieve werkvormen, kan zowel voor als na de voorstelling worden ingezet binnen de lessen Burgerschap. Het plaatst thema’s in een breder maatschappelijk kader en zorgt ervoor dat het effect van de voorstelling nóg dieper doordringt in de belevingswereld van de jongeren.

No items found.